Wordt u ook zo moe van telefoontjes die niet uw interesse hebben?


Regio – Wie heeft er niet mee te maken met de telefoontjes van opdringerige energiemaatschappijen en andere zaken waar u totaal geen interesse in hebt?

Veel mensen worden dagelijks gebeld om een gift over te maken of een abonnement af te sluiten, waar u totaal niet aan wil beginnen. Soms blijven de telefoon operators ellenlang doorzeuren om u over te halen om iets te doen waar u geen behoefte aan heeft.

Vandaag kregen we een kerkgenootschap (we laten maar even in het midden welke) aan de lijn die ons wilde overhalen om lid te worden van die club. Dat werd snel afgehandeld met de woorden, “Wij staan in het Bel-me-niet register en als u weer naar ons belt dan geven wij uw nummer door om stappen tegen u te ondernemen”, waarna ze dikwijls snel ophangen. En in andere gevallen hangen wij snel op. Laat je niet overreden en zeg dat je geen interesse hebt en hang op.

Na zo’n gesprek wordt er meestal aangeboden om een verhaal aan te horen, wat ze verplicht zijn te doen, waar u wordt gewezen op de wettelijke regels om in de toekomst te voorkomen dat u weer lastig word gevallen met opdringerige aanbiedingen.

Wij hebben ons jaren geleden aangemeld bij het ‘Bel-me-niet register’, waar al onze telefoonnummers in staan. Jammer genoeg trekken de opdringerige bellers zich daar niets van aan en blijven mensen lastig vallen met hun opdringerige aanbiedingen.

Kan men een klacht indienen tegen deze ongewenste telefoontjes?
Ja dat kan.

Het indienen van een klacht kan via de volgende link: https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer.

Het Bel-me- niet register is niet voorzien in marktonderzoeken. Daarvoor kunt u terecht http://www.onderzoekfilter.nl om u daar uw wensen kenbaar te maken.

Voor uitgebreide informatie kunt u de volgende website eens bezoeken: https://www.bel-me-niet.nl/vragen/ik-sta-ingeschreven-het-bel-me-niet-register-en-word-toch-nog-gebeld-waar-kan-ik-een-klacht.

In veel gevallen is het telefoonnummer van wie u belt, te zien in het display van uw telefoon. Noteer het nummer en gebruik dat als u een klacht indient.
Hopelijk wordt het wat rustiger aan de telefoon bij u.

  • Foto: ®Joop Lankhaar
Share
error: Content is protected !!